“ADAJIO и ALLEGRO за AQUA COLOR” – изложба акварел на Кл. Манчева и Ив. Додов

https://www.actualno.com/art/adajio-i-allegro-za-aqua-color-izlojba-akvarel-na-kl-mancheva-i-iv-dodov-news_461680.html

На 19 март от 18.30 часа в галерия  „АРТ МАРКОНИ“, Варна, ще бъде открита изложба акварел на Клементина Манчева и Иван Додов “ADAJIO и ALLEGRO за AQUA COLOR”. Клементина Манчева е родена през 1982 година в гр. Ямбол. През 2001 г. завършва изобразително изкуство в ямболската гимназия “Васил Левски”. Между 2001 и 2007 година се дипломира като бакалавър по Моден дизайн и магистър по Графично и пространствено проектиране в НБУ София. През 2012 година решава да се посвети на рисуването, като предпочита акварела за изразно средство. В творческата й биография впечатление правят съвместната изложба с големия български акварелист Иван Додов в галерия “Абсент”(София), общата изложба по проекта “Аз започвам, ти завършваш”, инициирана от доц. д-р Кирил Божков в галерия “България”, София, участието в пленер и изложба на о-в Тасос и самостоятелна изложба в галерия “Window” (Амстердам), Холандия.

Иван Додов е роден в гр. София през 1960 г. Завършил е НХА в София през 1986 г. със специалност “Художествено-пространствено оформление” в класа на проф. Георги Петров. Силата на неговите акварели е в умението да усети особеностите на природните сезони и да им намери съответните цветови съчетания на места мистично въвличащи ни в дълбочината на златната есен, на други, смразяващи ни в ледените сияния на хоризонта и острите силуети на голите клони и очертания на сгради.

Мисля, че Иван и Клементина са усетили плюсовете на тяхното дуетно начинание, казва Ваня Маркова от галерия „Арт Маркони“. След пищната цветност, която разточително се излива от акварелите на Иван Додов, погледът има нужда от отдих. Безбройните нюанси на сивото във фона на творбите на Клементина, има точно онази фокусираща функция, която не само позволява на кокетните цветни кошнички, фенери, прозорчета, лодки и т.н. да излъчват фосфорециращо, но и да разбие хегемонията на многобагрието. Едно връщане назад към предишното произведение е достатъчно, да разкрие убягналите от първия поглед детайли в акварелите на Додов. Както в музикално произведение, в което бързото и умерено темпо се сменят, така и в акварелите на Клементина и Иван adajio и allegro ни въвличат в своята излята на един дъх красота.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *